söndag 28 oktober 2012

På beställning

Oskar försöker se glad och nöjd ut
-Mamma, är den till mig? (Jag sitter och stickar på en halsvärmare)
-Nej, den är till mig.
-Kan du sticka en halsduk till mig? Nu?
-Ja, men inte nu. Jag har inget garn som passar.
-Kan du köpa garn.
-Självklart, älskling. Vilken färg? (Vilken lycka, gå till Ljungqvist på beställning!!)
-Blå färg!

Eftersom barn är som barn och fruktansvärt otåliga fick det bli en enkel och rak modell i grovt snabbstickat garn. Det blev DROPS Andes på stickor 7, mönstret är moss-stickning 2+2 och jag la upp 28 m. Jag har stickat ett hål (sticka var sida för sig och sedan rakt över igen efter en liten bit) för att man lätt ska kunna dra igenom den ena änden och på så sätt slippa knyta halsduken. Oskar är mycket nöjd. Och mamma är mycket nöjd vad man kan åstadkomma på ett dygn (ganska precis ett dygn från inköp till färdig produkt).

Hopsnurpen

Utlagd


1 kommentar: