söndag 5 februari 2012

När man bara måste

När jag på juldagen bläddrade igenom julklappen "Stora boken om Virkning" av Margaret Hubert var det två mönster som tilltalade mig på en gång. Det var dubbel filévirkning och korsade puffar. Eftersom jag är en person som bara MÅSTE prova sådana här mönster så har det såklart blivit så, trots många andra pågående projekt.

Först ut var dubbel filévirkning, det blev en liten mobilväska i Drops Cotton viscose.

Igår påbörjades en grytlapp i korsade puffar i Drops Muskat. Lorentz har valt färgen. Den rosa delen ska bli kvadratisk och sedan en grå kant runt.
Mycket roliga tekniker båda två. Virkningen har verkligen fått en renässans hos mig och jag känner att jag lyfter mig en nivå. Det kommer nog bli en del grytlappar och liknande i framtiden för att testa massa nya mönster/tekniker. Vem vill ha en grytlapp i julklapp? Hela släkten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar