söndag 18 mars 2012

Mistral

Mistral Pyjama Socks

Dessa underbara sockar är stickade i DROPS Baby Alpaca Silk. Mönstret är gjort av en kompis till mig, Anita Grahn, och hittas här. Garnet är, som jag redan beskrivit, otroligt mjukt och härligt. Det är första gången jag stickar ett par sockar från tårna och uppåt, mycket roligt och rundningen i tån blir väldigt tät och fin. Det är ett roligt mönster att sticka, men man måste hålla ögonen på mönstret hela tiden och räkna varv som attan. Men det är det värt! Extra plus för mig var lite nya stickförkortningar och dessutom på engelska (mönstret i sig är inte särskilt svårt). De här sockarna rekommenderas verkligen att sticka, speciellt om man gjort "vanliga" raggisar och vill testa något nytt.
Det enda jag sörjer är att jag gjort dem åt någon annan. Och trots att det är mina fötter som mannekängar så är de lite för små för mig så jag kan inte ändra mig och behålla dem heller...
Från sidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar