lördag 3 mars 2012

Liten, men naggande god

Från Syfestivalen i höstas fick jag med mig fem härvor härligt 3-trådigt garn från Ullcentrum. Med detta har jag virkat mina härliga wool-eater-rutor som jag tidigare visat och bloggat om. Eftersom det bara blev fem härvor och mönstret är verkligen garnslukande så blev det en väldigt liten pläd, ca 75x50 cm.
Min fina pläd

Jag har virkat ihop rutorna med samma teknik som i mönstret. Och dessa bubblor är verkligen roliga att göra.
Under monteringsarbetet
 Jag tycker färgerna passar bra hos oss, och den kommer få plats i vardagsrummet. Så även om den är liten så passar den bra som dekorativt skydd till kistan eller i fåtöljen där den finns lätt till hands när man behöver något varmt på fötterna.
Min brudkista

Hygglig färgmatch med tapeten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar