söndag 29 april 2012

En pysslig helg

Det har varit en härlig helg. Vädret har verkligen visat sig från sin bästa sida och radhuslivet likaså.
Fredagen var sista föräldralediga dagen och tänk att jag faktiskt satt på verandan och virkade medan Sandor lekte på densamma.
På lördagmorgonen intogs morgonkaffet i lekparken med kära grannar (som var så duktiga och jobbade). Lite virkning och virksnack hanns det också med som hastigast. På kvällen städade jag pysselhörnan (på jakt efter ett nystan Muskat som är på rymmen...) och bollade med olika ideér för lite smycken.
Söndagen ägnades åt trädgården, omplantering, grävning och resning av gammal jord. Sedan en tur till Bauhaus och inköp av krukor, jord och blommor och tillbaka till trädgården för plantering, gödsling och vattning.

En helt underbar helg och det som är bäst med denna söndagen är att helgen fortsätter två dagar till, klämdags-Valborg och första maj. Och än är det några timmar kvar på kvällen, stillsam virkning står på programmet. Vad det ska bli, denna fast i vitt och beige och med andra rutor.

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde den som kallas randig barnhatt, nr 68 och jag använde Tilda men samma nål som rekommenderades så då tänkte jag att resultatet blir samma. Men jag tyckte dock att brättet blev lite för smalt så jag la till kanske 5 enkla varv. Jag har också tänkt virka solhatten för vuxna ur den boken och klänningen (nr 59) och en slipover till Adam (nr 37). Blir till att kopiera flitigt på jobbet innan jag lämnar tillbaka boken :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar den med löven för den ser ut som mitt favoritporslin "Berså" :)

    SvaraRadera