måndag 2 april 2012

Långbänk eller ska man säga långstolar

Att något så enkelt kan ta sådan tid. Första gången jag såg tyget så visste jag att jag skulle klä om köksstolarna. Sedan tog det åtskilliga månader innan det inhandlades, jag var faktiskt till tygaffären ett par vändor utan att få med mig detta skinnimiterade galontyg med mig. Tyget väl hemma och häftpistol inhandlad så är det faktiskt bara att klippa en fyrkant tyg, lyfta upp stolsitsen och häfta fast. Enkelt. På bilden visas en av de två stolar som blivit omklädda samt en stol som fortfarande har IKEA-lösning, dvs en lös dyna som man fäster med kardborre runt ryggen. Som sagt två stolar gjorda och sex kvar att göra. Resultatet är (utöver det rent estetiska) stolar som man kan torka av och sitsar som barnen inte halkar runt på.
Till vänster den nya looken och till höger IKEA-dyna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar