onsdag 11 januari 2012

Distans

Ibland behöver man distans till saker och ting. Och när jag hittar fyra(!) påbörjade tröjor så inser jag att någonstans så har jag tröttnat eller blivit besviken. MEN med lite distans så ser man saker i annat ljus.
  • Den första tröjan har jag nu stickat färdigt (den behövde "bara" en mudd nertill och lite snygga knappar.
  • Den andra tröjan har omonterade ärmar och jag har länge tvekat huruvida den skulle få bli en väst eller tröja. Det blir nog en tröja och den hamnar under UFOn i projektmappen.
  • Den tredje tröjan behöver också monteras, allt är färdigstickat. Jag vet att jag slutade för att det kändes som jag misslyckades med monteringen. Med lite tid bakom mig så kan jag nog ta tag i det och ta upp det som blev fel.
  • Den fjärde är nästan ett bakstycke som skulle blivit en kofta till min Pappa i 60-årspresent... Äsch han fyller år fler gånger. Färgen och mönstret är fortfarande kanon.

Så för tröjor till mig själv skyller jag lite på att jag varit gravid och eftersom jag inte stickat mammakläder så har det tagit emot. Men nu är jag inte gravid längre, så nu är det väl dags att avsluta projekten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar