måndag 2 januari 2012

När ska man hinna med?

I år fick jag två underbara julklappar som (förhoppningsvis) kommer resultera i inlägg i bloggen, Vinterns söta av systrarna Eisenmann som innehåller läckra bakverk och Stora Boken om Virkning av Margaret Hubert som är ett litet bibliotek av olika tekniker och mönster.

Men när ska man hinna med allt?
Jag är glad över att jag fick ge min bror en stickad pläd i julklapp och min moster en stickad sjal i 60-årspresent under julhelgen. Men jag måste erkänna att försöket med luciatåget inte gick vägen (tur att det kommer fler lucia...). Och är det kanske så att jag måste göra till någon annan för att det ska bli klart, och kanske borde jag satsa på mindre projekt så det blir klara.

Fast... huvudsaken är ju att man har kul, det är ju trots allt en hobby. Och kolla in detta mönster och säg att man inte blir sugen att virka det på en gång. Jag kunde inte hålla mig och har redan ett par rutor klara.

I vår var det tänkt att Oskar ska få ett överkast virkat till sig, men jag har faktiskt bestämt mig för att inte köpa material förrän några projekt är avslutade.

Och igårkväll bestämde jag mig för att lära mig dubbel filévirkning ur julklappsboken...

Jag är hopplös och jag hinner inte med!!

1 kommentar:

  1. Du är inte hopplös!! Det hör till att ha lite UFOn i garderoben (vilket jag precis har lärt mig betyder unfinished object), en hobby ska ju va kul och då måste man få följa lusten. Just nu håller jag på med en babyleksak, underlägg, överkast till Adam och filten med mormorsrutor, och i huvet har tankar på en drake till en kille som fyller 8 i mars och present till mamma som fyller 60 i feb. Men det är ju bara för att det är så kul!!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera