måndag 17 november 2014

Del ett

Första delen i stickameras koftKAL är ute. Känner mig ännu mer taggad nu. Fast när det står att man ska skissa sin kofta sjunker modet. Jag avskyr att rita! Att välja garn går bättre. Mest för att jag okynnesköpt garn som jag nu kan göra något vettigt av. Så jag tänker mig en kortärmad kofta, överdelen och ärmarna randigt i lila och ett självrandande garn i höstfärger, nederdelen i lila och kanter i lila. Garnet är Ullcentrums 2-trådiga. Det lila partiet tänkte jag i slätstickning och frågan är om det randiga också ska vara det, eller om jag ska har mer struktur på det?

Första skissen
Garnet, mmmm...

2 kommentarer:

  1. Roligt att du är igång och funderar, som sagt så är det ingen teckningstävling utan en skiss för dig så att du vet vad du vill med din kofta.

    SvaraRadera
  2. Jösses så fina färger ihop! Den kommer att bli tjusig.

    SvaraRadera