lördag 29 november 2014

Del två

Så var det dags för provlappande. Haha, tänkte jag, det här jag redan gjort. Men nähä, inte på rätt sätt. Jag kommer ha mycket nytta av den provlapp jag stickade först, men nu har jag gjort om enligt instruktion.
Jag har funderat kring liten resår eller rätstickning i halsen, provlappen säger tydligt: "rätstickning". Så jag är nöjd med min provlapp, och nöjd med både garn- och stickval. Lite löst stickad så den inte blir för tjock.
Och så var det ju där med att tvätta provlappen... Eftersom tvättmaskinen gick sönder så har jag inte tvättat den än. Men desto större anledning har jag att verkligen provtvätta. Jag vet ju ungefär hur plagg i ullcentrums 2-trådiga beter sig i ullprogrammet på min gamla maskin, nu får vi se hur det blir i nya.
 
Och innan jag hann publicera inlägget så hamnade provlappen i tvättmaskinen. Det gick bra. Och min stickfasthet är 19 m x 28 v (och nu är det nerskrivet, så jag inte glömmer).
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar