söndag 23 november 2014

Randigt?

Klurar på min kofta. Jag tänkte ju göra överdelen randig och eftersom det stod att nästa del i koftKAL:en skulle bestå av provlappar så tjuvstartar jag lite och passar på att testa olika sorters ränder. Det ena garnet är självrandande och de ränderna måste ju stå ut lite, så jag fastnar nog för att göra rätstickningen i det garnet. Det lila slätstickas och nederdelen som bara är lila blir således också slätstickad. Halsringning ärmavslut och nederkant tänkte jag i rätstickning och på provlappen så tycker jag att helt i lila blir bäst. Det blir nog en fin inramning av det randiga. Förresten har jag två nystan självrandande garn, och det ena (inte det på bilden) börjar med orange, jag tror jag börjar med det nystanet. Och så hoppas jag att det lila garnet räcker, annars kanske det blir det andra garnet på slutet iallafall...
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar